Przejdź do głównej treści

Dlaczego warto sprawdzić kontrahenta przed rozpoczęciem współpracy B2B?

Rozpoczęcie współpracy B2B z nowym kontrahentem wymaga podjęcia całego szeregu istotnych działań. Jednym z nich będzie uzyskanie sprawdzonych informacji na jego temat. W ten sposób możesz uchronić się przed konsekwencjami oszustwa lub niewypłacalności, które mogą doprowadzić m.in. do poważnych strat finansowych i nadszarpnięcia wizerunku Twojej firmy. Dlaczego nie warto rezygnować z takich działań? Poznaj powody, które z pewnością przekonają Cię do weryfikacji wiarygodności kontrahenta.

Podpisanie umowy B2B

Jak nieuczciwy kontrahent wpływa na płynność finansową?

Ryzyko utraty płynności finansowej to jeden z najważniejszych powodów, dla których nie należy rezygnować z weryfikacji kontrahenta, z którym planujesz nawiązać współpracę B2B. Mowa tutaj głównie o sprawdzeniu, jak dana firma reguluje swoje zobowiązania wobec innych współpracujących z nią podmiotów. W tym kontekście ważna będzie też analiza zapisów umowy. Tę z kolei warto powierzyć profesjonalistom. Takimi usługami zajmuje się prawnik od umów, z którego ofertą zapoznasz się na stronie www.mecenasbogna.com, gdzie znajdziesz wszystkie niezbędne informacje. Taka weryfikacja pozwoli wychwycić wszystkie niekorzystne zapisy. To m.in. nieprecyzyjne zasady rozliczania się i długie terminy płatności, przez które Twoja firma może utracić płynność finansową.

Jak współpraca B2B buduje wizerunek firmy?

Współpraca B2B to również ważny element budowania wizerunku Twojej firmy. To, z kim współpracujesz, przekłada się bowiem na postrzeganie Cię przez klientów, którzy korzystają z Twoich usług. Nieostrożnie podjęta decyzja może więc skutkować:

  • utratą klientów, rezygnujących ze słabej jakości towarów lub usług,
  • pogorszeniem wyników finansowych,
  • zahamowaniem rozwoju firmy.

Jeszcze przed podpisaniem umowy B2B warto więc sprawdzić, czy na kontrahenta nie są nałożone ostrzeżenia lub sankcje Komisji Nadzoru Finansowego.

Czy podpisanie umowy B2B niesie ryzyko naruszenia norm prawnych?

Oczywiście, że tak! To kolejny powód, dla którego warto dokonać weryfikacji kontrahenta. W tym kontekście należy zwrócić uwagę przede wszystkim na:

  • adres, pod jakim zarejestrowana jest firma,
  • zadłużenie w ZUS-ie i Urzędzie Skarbowym,
  • wysokość kapitału zakładowego w przypadku spółek, która określa górną granicę ich odpowiedzialności za zobowiązania.

Ważne informacje na ten temat znajdziesz m.in. w Krajowym Rejestrze Sądowym i bazie CEIDG oraz w komercyjnych rejestrach dłużników, do których dostęp wiąże się z koniecznością uiszczenia opłaty.

Radca prawny Bogna Szyczewska analizuje dane kontrahenta

Jak zabezpieczyć transakcje przed nieuczciwym kontrahentem?

Jednym z największych problemów, z jakimi borykają się przedsiębiorcy, podpisujący umowy B2B, są niewypłacalni kontrahenci. Aby uniknąć takich kłopotów, warto zweryfikować potencjalnych współpracowników pod względem wpisu do rejestru VAT. Dzięki temu zobaczysz m.in. czy dana osoba jest czynnym podatnikiem, regularnie składa deklaracje i rozlicza się w terminie. Białą listę podatników VAT znajdziesz na stronie internetowej Ministerstwa Finansów. Dostęp do informacji możesz uzyskać, podając wyłącznie REGON lub NIP danego podmiotu albo wyszukując go po nazwie.

Jak zweryfikować kondycję finansową kontrahenta?

Wypłacalność kontrahenta – jeden z najważniejszych elementów udanej współpracy B2B – warto zweryfikować jeszcze przed podpisaniem umowy. Służą temu raporty, pokazujące m.in. wiarygodność płatniczą i poziom zadłużenia. I choć wiążą się one z koniecznością uiszczenia stosownych opłat, inwestycja ta zaprocentuje jednak pewnością, że wybrany partner jest stabilny finansowo i może wywiązać się ze swoich zobowiązań.

Wpisz komentarz
lub dodaj komentarz jako gość
Ładowanie komentarza... Komentarz zostanie odświeżony za 00:00.

Dodaj pierwszy komentarz.